#Existencialisme #inútil #Històries #Filosofia
DESCRIPCIÓ DE L’ESPECTACLE
La història de l’Amèlia comença en un traster. Un traster de lloguer on ha estat acumulant tot de coses inútils durant els últims anys (algú s’ha adonat que apareixen trasters de lloguer per tot arreu?). Allà, mentre busca entre caixes i cartons un àlbum de cromos que l’ha de fer rica, s’adona que hi ha algú que fa temps que viu al seu traster. Una noia excèntrica i estranya que es troba com a casa entre andròmines obsoletes i històries oblidades. Una aprofitada. Una ocupa. Una inútil. Però sovint, les coses no són el que semblen a primera vista, i l’encontre de l’Amèlia amb aquesta noia misteriosa canvia el rumb de la seva història per sempre.
(in)Útil ens parla de la utilitat de les històries i de la crisi de la narració. Una comèdia absurda i frenètica on dos personatges busquen desesperadament habitar un món que no admet cap història que no tingui èxit. I què és l’èxit, si no és guanyar? I què és guanyar, si no és enfrontar?
Projecte guanyador de la Beca Odisseu i+d eòlia 2020.
INFORMACIÓ
HORARIS
DIJOUS 20H
DIVENDRES 20H
DISSABTES 20H
DIUMENGES 18:30H
IDIOMA | DURADA | GÈNERE
Català | 70 minuts | Comèdia existencialista
ACCESSIBILITAT
L’accés a l’Àtic es fa a través d’escales. No és accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
El Tantarantana té servei de so amplificat i bucle magnètic, en cas de voler fer-ne ús, cal avisar amb cinc dies d’antelació a premsa@tantarantana.com.
Més informació sobre l’accessibilitat en el seguent enllaç.
Descarrega’t el pma de mà
Descarrega’t els materials de premsa
PREUS
15€ Promoció entrada anticipada fins al 12 de setembre.
17€ Promoció entrada web a partir del 13 de setembre al web.
22€ Entrada general a taquilla a partir del 13 de setembre a taquilla.
DESCOMPTES
11,50€ Carnet ADETCA, AADPC, estudiants d’arts escèniques.
12€ Cultura Jove.
14€ Joves menors de 25 anys, Carnet Jove, persones amb discapacitat, aturades i grups de més de 10 persones.
15€ Descompte de la Comunitat Batega.
17€ Carnet de biblioteques, Carnet TresC i majors de 65 anys.
ABONAMENTS
L’ESPORÀDICA. Abonament de 4 entrades per 58€.
L’AMIGA. Abonament de 6 entrades per 84€.
LA MÉS FAN. Abonament de 10 entrades per 130€.
Més informació sobre preus, descomptes, abonaments i promocions en el seguent enllaç.
FITXA ARTÍSTICA
PRODUCCIÓ
L’ABSURDA
DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ
JORDI CASADO I OLIVAS
INTERPRETACIÓ
NEUS SOLER
PAULA SEGURA / CRISTINA VALLRIBERA
ESCENOGRAFIA I VESTUARI
CARLOTA MASVIDAL
iL·LUMINACIÓ
MARIA SISTAC
ESPAI SONOR I MÚSICA ORIGINAL
NEUS SOLER
FOTOGRAFIA
SERGI PANIZO
COMUNICACIÓ
PAULA CASTILLO
VIDEOCLIP “EL FRED O LA VIDA”
SIGNODEGATO
AJUDANTIA DE DIRECCIÓ
ARIADNA IRANZO
Projecte guanyador de la Beca Odisseu i+d eòlia 2020.
Amb el suport de Factoria SI i l’Ajuntament de Cornellà.
Agraïments: Nau Ivanow, Aina Juanet, Mario Jiménez, Marcelo Acunya, Albert Mora, Júlia Mill, Núria Mercader, Mar Arans i Romà Casado.
NOTES DE DIRECCIÓ
<<Ens hem adonat que potser el més important de les històries és precisament la seva inutilitat>>
Nosaltres volíem explicar una història. La història de l’Amèlia. No es tracta d’això? El teatre ha de tractar d’això. D’explicar. Oi? Però d’explicar què? D’explicar com? Per què? I més que per què, per a què? Aquest “per a què” és l’espina d'(in)Útil. La seva columna vertebral. Nosaltres volíem parlar de la utilitat de les històries.
De la nostra necessitat de narració. De mitologia. Volíem posar de manifest que qualsevol manera d’habitar el món s’ha de vertebrar a través d’un sistema de creences. Encara que sigui un sistema científic contrastat a nivell universal. El mite ens proporciona certeses, i les certeses són l’única cosa que ens protegeix contra el pànic.
Però hi ha una desconfiança, oi? D’això és del que ens hem adonat creant aquest espectacle. Hi ha un descrèdit. Un escepticisme cap a tota mena de certesa. Ja no ens refiem del que ens expliquen. Tot és mentida. Tot és conspiració. Manipulació. Qualsevol cosa de la que ens vulguin convèncer és un engany potencial. Anem pel món amb un pànic constant a caure en algun parany. Ja no ens creiem res. Ja no creiem en res. El nostre sistema de creences està permanentment en perill. Totes les notícies podrien ser fake news. Què ha passat? La veritat ha deixat de ser important. La narració s’ha transformat en enfrontament, i el mite s’ha convertit en una estratègia de màrqueting. Res més. La nostra capacitat d’imaginar ja només ens serveix per esperar el pitjor, i la certesa s’ha esfumat. Sense mite, no hi ha certesa, i sense certesa, només ens queda el pànic.
Nosaltres volíem parlar de la utilitat de les històries, i per això (in)Útil explica una història. La història de l’Amèlia. Però creant un espectacle al voltant de la utilitat de les històries, ens hem adonat que potser el més important de les històries és precisament la seva inutilitat. Allò que ens protegeix de la desconfiança. Del pànic.
Ah. I “útil” no vol dir “essencial”. D’això també ens n’hem adonat.
Jordi Casado i Olivas