NOTÍCIES

A la nova temporada 2019/20, el Tantarantana es reivindica com a centre de creació arriscat i compromès

TEATRAL.NET | REDACCIÓ

Tantarantana ens ha citat per a la presentació de la nova Temporada 2019/20. A l’escala d’accés, al sostre de la sala Àtic, a la pantalla de projecció… més de cinquanta paraigües donaven la benvinguda als assistents de la roda de premsa. També la imatge de la temporada, obra de l’il·lustrador Ricard López Ricardilus, que ha assistit a la presentació, mostra una noia sostenint un paraigües. L’encàrrec, que tenia com a única limitació formal incloure un paraigües, ha servit per vehicular el concepte de la temporada, que pren el paraigües com a eix central tant per motius de vincle històric -hem sabut que abans de ser una fàbrica de creació Tantarantana era una fàbrica de paraigües!- com metafòrics per incloure els conceptes d’obertura, protecció, acollida i trobada.


OBJECTIU: DONAR A CONÈIXER ELS PROJECTES MÉS ENLLÀ DE L’EXHIBICIÓ

Per a Ferran Murillo, director de la sala, un dels principals objectius de la temporada és donar visibilitat i volada als Projectes del Teatre Tantarantana, “que és molt més que una sala exhibidora.”

El Tantarantana desenvolupa actualment nou projectes organitzats en quatre línies:  creaciócomunitatformació internacionals. La gerent de la sala, Maika Pacheco ha volgut ressaltar que no es tracta de projectes nous (sisena edició d’EL CICLÓ, vuitena de PIECE, vuitena de DNI…), però que “precisament per això ha arribat l’hora de donar-los la visibilitat que es mereixen.”


PROGRAMACIÓ ARRISCADA, COMPROMESA I AMB ÈMFASI EN LES COMPANYIES

L’altre objectiu de la temporada segons la direcció consisteix en fiançar la línia de programació que des de les darreres cinc temporades ha significat un constant augment d’espectadors i la baixada de la seva mitjana d’edat.

Per a Ferran Murillo, “l’eix de la programació de Tantarantana no es troba en una temàtica tancada dels espectacles, sinó en les companyies programades, seleccionades per la seva trajectòria i esperit creatiu.” El director ha volgut ressaltar l’interès de Tantarantana “per la confiança i l’escolta entre companyia i sala” i els ha agraït la seva part de responsabilitat en l’augment del públic jove a platea. Respecte a aquest tema ha destacat també la presència per segon any consecutiu del RBLS Festival de Teatre Jove de Barcelona.  Carme Tierz, directora del festival, ha apuntat que “Volíem fer-ho cada any a un teatre, però la temporada passada va ser al Tantarantana i vam quedar tan contentes que el farem aquí sempre que ens hi vulguin!”

Arribats a aquest punt, Maika i Ferran han passat la paraula a les prop de trenta companyies presents entre les programades a Baixos22, Atic22 i Familiars, que han pogut presentar el seu projecte de forma àgil i amena, entre els aplaudiments de la resta de les companyies presents.

TANTARANTANA EN XIFRES I PARITAT
Durant la presentació també hi ha hagut espai per a convertir la sala en xifres. La temporada 2019-2020 passaran per Tantarantana més de 50 companyies, hi haurà més de 500 funcions i segons la mitjana de les quatre temporades anteriors, hi passaran més de 26.000 espectadors (es tracta de la segona sala de proximitat -menys de 200 butaques- amb més afluència de públic de la ciutat de Barcelona)

Maika Pacheco, la gerent del Tantarantana, ha volgut fer públiques també les dades sobre paritat de creadores de la temporada: “seran 20 dramaturgues i 20 dramaturgs i 15 directores i 23 directors, als que faltarà afegir les i els implicats en els festivals i cicles que tindran lloc (RBLS, PÍNDOLES, DNI i ASSAJAR ÉS DE COVARDS).”La direcció ha aprofitat aquest moment per explicar que la sala està elaborant un protocol d’acció en cas de violència masclista durant els espectacles i entrada i sortida d’espectadors.

La presentació ha finalitzat amb la clàssica foto de família i un pica-pica de celebració. Trobareu una informació completa sobre la programació, companyies, sinopsis i entrades al web del teatre.

SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER

You have Successfully Subscribed!