PROGRAMA DE
SUPORT A LA CREACIÓ

Actualment el Tantarantana compta amb dos projectes de suport a la creació:
- Companyies en Residència: El Cicló
- Residències Artístiques de Temporada
Durant el primer trimestre de 2021 s’obrirà la nova convocatòria per optar a formar part dels nostres projectes de Suport a la creació.
PROJECTE DE COMPANYIES
EN RESIDÈNCIA EL CICLÓ
#ELCICLÓ neix al 2014 amb la voluntat de donar suport als col·lectius teatrals que treballen de forma independent i autogestionada i de crear un espai de diàleg entre el Teatre, les companyies i el públic.
En aquest projecte oferim a 5 companyies seleccionades, segons trajectòria i esperit creatiu, tres anys de residència en els que presentaran un espectacle per any. Programem els espectacles resultants de la residència artística sense imposar cap limitació temàtica o formal, perquè confiem en el criteri artístic de la companyia i en la seva evolució durant els tres anys de residència. Proporcionem suport econòmic a la producció, acompanyament creatiu i, si la companyia ho sol·licita, assessorament professional de dramatúrgia i direcció.
El projecte El Cicló vol oferir a les companyies projecció més enllà de les nostres fronteres, assumint la distribució dels seus espectacles a nivell nacional i desenvolupant programes d’internacionalització. Amb aquest objectiu es va engegar el projecte trianual El Cicló Internacional 2017-2020 que va suposar dues estades d’intercanvi dramatúrgic a la sala La Maldita Vanidad de Bogotà i va culminar amb l’estrena de LA NOCHE SIN TIEMPO (+info aquí) a l’esmentada sala colombiana i dins el festival Grec 2020 de Barcelona.
Aquesta 7a temporada comptem amb 5 companyies residents: El Eje, Produït per H.I.I.I.T, La Pulpe Teatro, Paradiso 99 i Obskené. Durant aquests anys han passat 15 companyies: La Calòrica, Projecte Nisu, Jorge-Yamam Serrano/Teatro De Cerca, Arsènic Art Studio, Infants Terribles, Companyia Ignífuga, Dara, Cia Casa Real, Col·lectiu La Santa, Cia El Martell.
El projecte El Cicló ha estat guardonat amb el Premi de la Crítica en categoria Sala.

HISTÒRIC DE COMPANYIES
TEMPORADA 2014-15
PROJECTE NISU: Teenage Dream
JORGE-YAMAM SERRANO/TEATRO DE CERCA: Camargate
LA CALÒRICA: Sobre el fenomen de les feines de merda
ARSENIC ART STUDIO: Souvenir
INFANTS TERRIBLES: La fàbrica de les històries (familiar)
TEMPORADA 2015-16
COMPANYIA IGNÍFUGA: Kohlhaas
DARA: Mars Joan
CIA CASA REAL: 17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme
LA CALÒRICA: El profeta
COL·LECTIU LA SANTA: Quan acabi la nit
TEMPORADA 2016-17
COMPANYIA IGNÍFUGA: El jugador
DARA: Claqué o no
CIA CASA REAL: Ven a Fraguel Rock
LA CALÒRICA: Fairfly
COL·LECTIU LA SANTA: Una casa a l’Est
TEMPORADA 2017-18
OBSKENÉ: Alpenstock
CIA EL MARTELL: El mar no hi cap dins una capsa de sabates
COL·LECTIU LA SANTA: L’hora blava
CIA CASA REAL: Dante 56, pell i ciment
EL EJE: Masticar hielo
TEMPORADA 2018-19
EL EJE: Röbota (servitud)
CIA EL MARTELL: Atlàntida 92 (un espectacle que fa aigües)
LA PULPE TEATRO: Negrata de merda
TEMPORADA 2019-20
PRODUÏT PER H.I.I.I.T: Persones potencialment perilloses
PARADISO 99: Canción dulce y amarga del hombre sin abuelo y la hija que quería encontrar a su madre en “el cámbiame”
La resta de produccions previstes es van suspendre per la crisi socio-sanitària de la Covid-19.
TEMPORADA 2020-21
EL EJE: La segona Eva
OBSKENÉ: Els ocells ho fan; les balenes i les puces, també
LA PULPE TEATRO: Colmenas
PRODUÏT PER H.I.I.I.T: La meva violència
PROJECTE DE RESIDÈNCIES
ARTÍSTIQUES DE TEMPORADA
Les RESIDÈNCIES ARTÍSTIQUES DE TEMPORADA és un projecte que neix aquesta temporada 2020-2021 i estan pensades per a donar l’empenta final a projectes en fase de desenvolupament.
Aquesta residència consisteix en la cessió d’un espai de reunió i treball de taula durant una setmana, un espai escènic amb tota la dotació tècnica durant les 3 setmanes consecutives, un acompanyament artístic i tècnic per altres professionals de les arts escèniques, un assessorament de producció i comunicació i una dotació econòmica com a suport a la producció. L’espectacle generat en la residència anual pot formar part de la temporada 21-22.
Les companyies en residència de temporada de la temporada 20-21 són COM UN LLUM TEATRE, LAIOGURT, LES FUGITIVES i DRAMATURGXS DE SANTS.
PARLEM
AMB ALGUNES
COMPANYIES RESIDENTS
Què ha suposat la residència de temporada pel desenvolupament de SAFAREIG, ANÀLISI SEMÀNTICA DE L’AMOR? En quin punt estava el projecte quan vàreu entrar i en quin punt es troba ara?
Durant el confinament vam començar a fer assajos online, fent treball de taula i de text. A l’entrar a l’espai de l’Àtic hem pogut aixecar l’espectacle, posar en pràctica i provar les idees que, sobre paper, havíem parlat durant tant temps. Estem molt contentes de la dimensió que ha adquirit l’espectacle, ja que en poc temps, gràcies a tenir un espai per poder desenvolupar el nostre procés creatiu, ha crescut de manera sorprenent. Tenim moltes ganes de seguir treballant i esbrinar fins on podem arribar.
Com Un Llum Teatre
És el vostre tercer any de residència. Heu notat alguna evolució o aprenentatge a l’hora d’enfrontar-vos a un projecte artístic?
Des que vam començar a fer teatre “professional” fins ara, i sobretot des que vam començar a fer teatre dins el paraigües d’El Cicló fins ara hem après i millorat moltíssim. És en aquest tercer any en que hem afiançat i en que confiem plenament en l’estructura de la Companyia, en que sabem quasi al 100% qui s’ha d’encarregar de cada cosa, com i quan. És en aquest any en que ens sentim preparades per afrontar projectes de diversos tipus, mides i formes, cosa que abans o no ens hi sentíem capaces o directament renunciavem per por a no saber-ho gestionar.
També és en aquest any en que ens sentim realment capaces d’ensenyar coses a d’altres que venen darrere nostre i aquest fet ens fa adonar de tot el que hem après aquestes tres temporades al Tantarantana.
El Eje